Opinie o Nas
(17) 250 28 88

Olympus OM-D E-M5 Mark II czarny + AKCESORIA - Rzeszów

  • Dodaj recenzję:
    • Producent: Olympus
    • Kod producenta: V207040BE000
    • Dostępność: W magazynie W magazynie
      Czas realizacji: 2-3 dni robocze
    • Gwarancja: 24 miesiące
    • Opiekun produktu: Cyprian Biernat
    • Zamów telefonicznie: (17) 250 28 88 lub 537519090
    • E-mail: cyprian@fotopoker.pl
    • szt.
    • 3 799,00 zł
    • Oblicz

     

    • Najwydajniejsza na świecie 5-osiowa stabilizacja* obrazu zapewniająca ostre zdjęcia i obrazy video bez użycia statywów i zestawów żyroskopowych.
    • Mobilny, kompaktowy i lekki design klasy premium. Odporna na kurz, mróz i zachlapania konstrukcja do pracy w każdych warunkach
    • Tryb OM-D Movie z filmami 1080 Full HD 60p i różnymi częstotliwościami klatek, w tym klasyczne 24p do filmów w kinowym stylu
    • 3” odchylany ekran dotykowy i duży jasny Wizjer Elektroniczny 2.35 miliona punktów, z automatycznym rozpoznawaniem przyłożenia do oka
    • Spektakularna rozdzielczość 40-Megapikseli w trybie composite still shot, dająca niezwykły poziom oddania detali
    • Sensor LIVE MOS 16 Megapikseli i procesor obrazu TruePic VII, zapewniające doskonałą jakość zdjęć
    • Ekstremalnie szybki autofokus, z praktycznie natychmiastowym ustawieniem ostrości i cichą dyskretną pracą
    • Wbudowana obsługa Wi-Fi zapewniająca zdalną kontrolę (migawka, przysłona LiveBulb) oraz możliwość bezpośredniej publikacji zdjęć za pośrednictwem smartfona z aplikacją OI Share

     

    Zestaw zawiera: korpus, lampa błyskowa FL‑LM3, akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, dekielek korpusu, pasek na ramię, kabel USB CB-USB6, oprogramowanie Olympus Viewer, instrukcja obsługi, karta gwarancyjna

     

    Co otrzymujesz gratis:

    • Sandisk SDHC 32 GB Ultra 80 MB/S - zobacz

     

    Sprawdź korzyści kupując u autoryzowanego partnera Olympus Polska:

    Zdobywca nagród:

    Olympus OM-D E-M5 Mark II

    Aparat cyfrowy OM-D E-M5 Mark II jest następcą modelu E-M5. Nadzwyczajnie kompaktowy model wyposażony został w uszczelnianą, magnezową obudowę pozwalającą na używanie w każdych warunkach pogodowych, bardzo szybki i czuły AF oraz szerokie możliwości kontroli nad filmowaniem. Jest to idealne połączenie dla użytkowników dążących do najlepszej jakości zdjęć jak i filmów.

    Bez rozmyć

    Kiedy trzymasz w rękach E-M5 Mark II, nie masz wątpliwości, że korpus wykonany ze stopu magnezu, jest solidny i stabilny, mimo tego, że w porównaniu do standardowych lustrzanek jest relatywnie lekki (korpus waży jedynie 417g). Co więcej, Mark II na prawo do tytułu najbardziej stabilnego aparatu – wszystko dzięki najlepszej na świecie, 5-osiowej stabilizacji obrazu.* Nowa, udoskonalona wersja tej wyjątkowej technologii Olympusa, eliminuje drgania aparatu w 5 płaszczyznach, osiągając wydajność odpowiadającą 5 krokom wartości ekspozycji*. Dzięki temu, że jest wbudowana w korpus, może współpracować z dowolnym obiektywem. Nawet przy słabym świetle i dużym powiększeniu zoom, które potęguje drżenie rąk, 5-osiowa stabilizacja gwarantuje zdjęcia bez rozmyć. System ten działa zarówno w przypadku zdjęć, jak i filmów i w obu przypadkach jakość uzyskiwanych obrazów znacząco przewyższa efekty pracy większych i cięższych cyfrowych lustrzanek.

    Idealny rozmiar

     

    Kolejną zaletą tego aparatu jest jego niska waga. Jedną z zalet systemu Mikro Cztery Trzecie jest redukcja wagi aparatu, szczególnie jeśli porównamy ją do większości ciężkich lustrzanek. Dzięki doskonałej 5-osiowej stabilizacji obrazu, E-M5 idzie jeszcze dalej – jest on nie tylko lżejszy od swoich konkurentów, ale jednocześnie pozwala na wykonywanie doskonałych, ostrych zdjęć i filmów bez potrzeby korzystania ze statywów, czy zestawów żyroskopowych. Cały system E-M5 został zaprojektowany tak, aby zredukować wagę i rozmiary do niezbędnego minimum i jednocześnie zapewnić maksymalną mobilność. Projektując aparat odporny na kurz, mróz i zachlapania, inżynierowie Olympusa od początku zakładali, że E-M5 używany będzie w różnorodnych warunkach, a cicha dyskretna praca będzie dodatkową zaletą w przypadku fotografowania obiektów, które spłoszyć może już sam widok aparatu.

     

     

    Doskonałe filmy

    Uwalniając od potrzeby korzystania z ciężkiego sprzętu do stabilizacji, światowej klasy system IS zastosowany w E-M5 Mark II pozwala początkującym twórcom filmów na tworzenie materiałów filmowych profesjonalnej jakości, które jakością dorównują jakości zdjęć, z której znane są aparaty z serii OM-D. W trybie OM-D Movie model Mark II zapisuje filmy z prędkością 77Mb/s i pozwala na szeroki wybór dostępnych formatów Full HD- 60p, 50p, 30p, 25p lub klasyczny, preferowany przez filmowców 24p. Dzięki dużemu, dotykowemu i odchylanemu ekranowi LCD, kadrowanie i ustawiania ostrości jest niezwykle proste.

     

    Wyraźny podgląd

    Kiedy fotografujesz z niecodziennego kąta, odchylany i odwracany ekran o rozdzielczości 1,04 miliona punktów zapewnia jasny i wyraźny podgląd sceny. Dodatkową zaletą jest duży, jasny, Elektroniczny Wizjer o rozdzielczości 2,36 miliona punktów, który włącza się automatycznie po przyłożeniu aparatu do oka. Wizjer wyświetla wyraźne menu pokazujące podstawowe ustawienia, umożliwiając kontrolę i dostosowanie parametrów przed wykonaniem zdjęcia.

     

     

    Zdjęcia w rozdzielczości 40 Megapikseli

    Kolejną korzyścią płynącą z 5-osiowej stabilizacji, jest możliwość uzyskania zdjęć z ekstremalnie wysoką rozdzielczością, która przewyższa możliwości 16 Megapikselowego sensora LIVE MOS. Dzięki przesunięciu sensora między kolejnymi ujęciami i połączeniu ośmiu ekspozycji w jedno zdjęcie, E-M5 Mark II oferuje zdjęcia o rozdzielczości 40 Megapikseli z zapierającym dech poziomem oddana detali. Nowy model OM-D oferuje najlepsze zdjęcia, w całej historii aparatów Olympus. Kolejnym kluczowym elementem gwarantującym tak spektakularne wyniki jest procesor obrazu – w Mark II zastosowano procesor TruePic VII, ten sam, który znajduje się w najwyższym z modeli OMD, E-M1.

    Ergonomiczny wygląd

    Nowy OM-D E-M5Mark II jest dowodem na to, że Olympus doskonale rozumie coś, co umknęło innym producentom w tym segmencie – dla większości entuzjastów fotografii najlepsza technologia ma znaczenie tylko wtedy, kiedy pojawia się w towarzystwie inteligentnie rozplanowanych przycisków kontrolnych, które ułatwiają dostęp do szerokiego wyboru opcji. A to oznacza przyłożenie duże wagi do projektu detali. Na przykład, przycisk Fn umieszczony na górze aparatu, lub pokrętło funkcyjne, które wystaje trochę wyżej niż jest to przyjęte. Oba elementy są dzięki temu łatwiej dostępne, a obsługuje się je intuicyjnie i dużo szybciej. Równie użyteczna jest błyskawiczna praca autofokusa – kolejny znak firmowy linii OM-D. Wykorzystuje on 81 pól ustawiania ostrości, doskonale radzi sobie w słabym oświetleniu i w trybie ciągłego ustawiania ostrości.

    Spektakularne efekty i funkcje

    Mimo, że E-M5 jest wyraźnie mniejszy od cyfrowych lustrzanek, technologie jakie zmieściły się w tak mobilnym korpusie zaskakują swoim spektrum. Tryb Live Composite, która składa wiele ekspozycji w jedno zdjęcie, idealnie nadaje się do fotografowania gwiazd, fajerwerków czy wzorów kreślonych światłem. Niezwykle krótki czas migawki (minimalny czas 1/16000 sek.) przydaje się przy sekwencjach zdjęć rejestrowanych z prędkością do 10kl/s. Możliwość korekty perspektyw bezpośrednio w aparacie pozwala skorygować zbiegające się pionowe linie bez potrzeby korzystania ze specjalnego obiektywu, czy korekty w komputerze. Dzięki Filtrom Artystycznym możemy nadać naszym zdjęciom szczególny efektowny wygląd, a wbudowana obsługa Wi-Fi daje możliwość zdalnej kontroli aparatu i publikowania zdjęć na portalach społecznościowych. To tylko kilka z długiej listy funkcji, w jakie została wyposażona nowa generacja E-M5 – najbardziej uniwersalnego i ergonomicznego aparatu w swojej kategorii.

     

    Funkcję które dodadzą Twoim fotografiom profesjonalizm 

     

    Focus Bracketing:
    lepsze makro

    Unikalny tryb w aparatach OLYMPUS, w którym robionych jest kilka ujęć, każde z przesuniętym punktem ostrości, dzięki czemu można wybrać zdjęcie z najlepszymi parametrami, osiągając jeszcze lepsze efekty przy zbliżeniach i fotografii makro.

    Flat Color Movie:
    nagrania w neutralnych kolorach

    Ten tryb sprawia, że gradacja kolorów w trakcie edycji jest dużo łatwiejsza, eliminując konieczność dodatkowej obróbki. Dzięki trybowi Movie Info Dispaly jednym rzutem oka można sprawdzić podstawowe parametry nagrania, jak histogram i kody czasowe.

    Klaps Filmowy
    perfekcyjny dźwięk

    Nowa funkcja klapsa filmowego automatycznie synchronizuje ścieżkę dźwiękową w aparacie z rejestratorem dźwięku OLYMPUS LS-100, zapewniając perfekcyjne brzmienie w każdym Twoim filmie.

     

    Duży wybór obiektywów oraz akcesoriów

    Wybór szerokiej gamy obiektywów i akcesoriów jest kolejnym zaproszeniem do eksperymentów. Niezależnie od fotograficznych umiejętności i poziomu, większość właścicieli OM-D zakup obiektywów traktuje jak długoterminową inwestycję. Nowy model jest oczywiście kompatybilny z cała gamą ponad 40 obiektywów systemu Mikro Cztery Trzecie i z szerokim wyborem akcesoriów.

     

    Eksperci są zgodni potwierdzają to nagrody.

     

    Producent Olympus
    Model OM-D E-M5 Mark II
    Data premiery 2015-02-05
    Liczba pikseli 16 Mpix
    Dostępne rozdzielczości • 4608 x 3456 (RAW, JPEG) 
    • 2560 x 1920 (JPEG) 
    • 1024 x 768 (JPEG) 
    • Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4 
    (w trybie RAW zapisywane w EXIF)
    Rozdzielczość matrycy 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.9 MPix 
    mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
    Procesor obrazu TruePic VII
    Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF), 
    RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW 
    Rodzaje JPEG: Fine/Normal 
    • Zdjęcia 3D: MPO 
    • Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG) 
    • Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
    Zakres ISO Auto (200–25600 ISO, możliwość dostosowania), 
    200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV 
    • Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
    Migawka szczelinowa sterowana elektronicznie, 
    1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV) 
    Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.)
    Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3, 
    poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM 
    powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
    Ogniskowa obiektywu n/a
    Światłosiła n/a
    Zoom optyczny 0x
    Zoom cyfrowy 2x
    Stabilizacja obrazu Tak
    Zapis wideo AVCHD: 
    • 1920x1080, Full HD, 30p, 25p, 24p 
    • 1920x1080, Full HD, 60p, 50p 
    • 1280x720, HD, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p 
    Motion-JPEG: 
    • 1280x720, HD, 30p 
    • 640x480, SD, 30p 
    maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG), 
    maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG), 
    Wbudowany mikrofon stereo, 
    Redukcja szumu wiatru, 
    Regulowana głośność nagrywania. 
    Funkcja time-lapse 
    Funkcja klipów wideo (1, 2, 4, 8 s.)
    Ogniskowanie Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF 
    • Strefy AF: 81-obszarowy wielopolowy AF / Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel 
    • Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR) 
    • Funkcja wykrywania twarzy i oka 
    • Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
    Pomiar światła 324-strefowy TTL, 
    Tryby pomiaru: 
    • Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy), 
    • centralnie ważony uśredniony, 
    • punktowy, 
    • punktowy z jasnym tłem, 
    • punktowy z ciemnym tłem, 
    Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100)
    Ostrość od zależne od obiektywu
    Balans bieli Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą 
    • ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia), 
    • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K), 
    • Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M), 
    • Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
    Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/- 5.0 EV (zdjęcia) +/- 3.0 EV (film) w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV 
    • Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV 
    • Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
    Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro 
    • Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D 
    • Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd.
    Zdjęcia seryjne • Tryb H: z szybkością do 10 kl./s w serii do 16 zdjęć RAW lub 19 zdjęć JPEG 
    • Tryb L: z szybkością do 5 kl./s - do zapełnienia karty pamięci dla formatu
    Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej. 
    • W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM3, o liczbie przewodniej 9.1 (dla ISO 100). 
    • Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL, 
    • Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM3. 
    • Synchronizacja do 1/250 s, od 1/125 s do 1/8000 s (Super FP Mode), z lampa FL-50R do 1/180 s. 
    • Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV, 
    • Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV 
    • Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64
    Wyjście statywowe Tak
    Samowyzwalacz 2 s lub 12 s
    Karta pamięci Secure Digital (SDHC/SDXC) 
    Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi
    LCD Odchylany, 3 calowy LCD, dotykowy, kolorowy, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2 
    Jasność regulowana w 7 poziomach 
    Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach, 
    Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna 
    Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
    Wizjer Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 1.30x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.48x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2, 3 style celownika 
    • Opcjonalna muszla oczna EP-16.
    Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, wejście mikrofonowe 3.5 mm 
    • Wi-Fi 
    • opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1 
    • obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
    Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLN-1 (wydajność ok. 310 zdjęć) 
    • opcjonalny uchwyt pionowy HLD-8 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1 
    • opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3.
    Akcesoria Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM3, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi.
    Waga 417 g (bez akumulatora) 
    ok. 469 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
    Wymiary 123.7 x 85 x 44.5 mm (bez elementów wystających)

     

    • Najwydajniejsza na świecie 5-osiowa stabilizacja* obrazu zapewniająca ostre zdjęcia i obrazy video bez użycia statywów i zestawów żyroskopowych.
    • Mobilny, kompaktowy i lekki design klasy premium. Odporna na kurz, mróz i zachlapania konstrukcja do pracy w każdych warunkach
    • Tryb OM-D Movie z filmami 1080 Full HD 60p i różnymi częstotliwościami klatek, w tym klasyczne 24p do filmów w kinowym stylu
    • 3” odchylany ekran dotykowy i duży jasny Wizjer Elektroniczny 2.35 miliona punktów, z automatycznym rozpoznawaniem przyłożenia do oka
    • Spektakularna rozdzielczość 40-Megapikseli w trybie composite still shot, dająca niezwykły poziom oddania detali
    • Sensor LIVE MOS 16 Megapikseli i procesor obrazu TruePic VII, zapewniające doskonałą jakość zdjęć
    • Ekstremalnie szybki autofokus, z praktycznie natychmiastowym ustawieniem ostrości i cichą dyskretną pracą
    • Wbudowana obsługa Wi-Fi zapewniająca zdalną kontrolę (migawka, przysłona LiveBulb) oraz możliwość bezpośredniej publikacji zdjęć za pośrednictwem smartfona z aplikacją OI Share

     

    Zestaw zawiera: korpus, lampa błyskowa FL‑LM3, akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, dekielek korpusu, pasek na ramię, kabel USB CB-USB6, oprogramowanie Olympus Viewer, instrukcja obsługi, karta gwarancyjna

     

    Co otrzymujesz gratis:

    • Sandisk SDHC 32 GB Ultra 80 MB/S - zobacz

     

    Sprawdź korzyści kupując u autoryzowanego partnera Olympus Polska:

    Zdobywca nagród:

    Olympus OM-D E-M5 Mark II

    Aparat cyfrowy OM-D E-M5 Mark II jest następcą modelu E-M5. Nadzwyczajnie kompaktowy model wyposażony został w uszczelnianą, magnezową obudowę pozwalającą na używanie w każdych warunkach pogodowych, bardzo szybki i czuły AF oraz szerokie możliwości kontroli nad filmowaniem. Jest to idealne połączenie dla użytkowników dążących do najlepszej jakości zdjęć jak i filmów.

    Bez rozmyć

    Kiedy trzymasz w rękach E-M5 Mark II, nie masz wątpliwości, że korpus wykonany ze stopu magnezu, jest solidny i stabilny, mimo tego, że w porównaniu do standardowych lustrzanek jest relatywnie lekki (korpus waży jedynie 417g). Co więcej, Mark II na prawo do tytułu najbardziej stabilnego aparatu – wszystko dzięki najlepszej na świecie, 5-osiowej stabilizacji obrazu.* Nowa, udoskonalona wersja tej wyjątkowej technologii Olympusa, eliminuje drgania aparatu w 5 płaszczyznach, osiągając wydajność odpowiadającą 5 krokom wartości ekspozycji*. Dzięki temu, że jest wbudowana w korpus, może współpracować z dowolnym obiektywem. Nawet przy słabym świetle i dużym powiększeniu zoom, które potęguje drżenie rąk, 5-osiowa stabilizacja gwarantuje zdjęcia bez rozmyć. System ten działa zarówno w przypadku zdjęć, jak i filmów i w obu przypadkach jakość uzyskiwanych obrazów znacząco przewyższa efekty pracy większych i cięższych cyfrowych lustrzanek.

    Idealny rozmiar

     

    Kolejną zaletą tego aparatu jest jego niska waga. Jedną z zalet systemu Mikro Cztery Trzecie jest redukcja wagi aparatu, szczególnie jeśli porównamy ją do większości ciężkich lustrzanek. Dzięki doskonałej 5-osiowej stabilizacji obrazu, E-M5 idzie jeszcze dalej – jest on nie tylko lżejszy od swoich konkurentów, ale jednocześnie pozwala na wykonywanie doskonałych, ostrych zdjęć i filmów bez potrzeby korzystania ze statywów, czy zestawów żyroskopowych. Cały system E-M5 został zaprojektowany tak, aby zredukować wagę i rozmiary do niezbędnego minimum i jednocześnie zapewnić maksymalną mobilność. Projektując aparat odporny na kurz, mróz i zachlapania, inżynierowie Olympusa od początku zakładali, że E-M5 używany będzie w różnorodnych warunkach, a cicha dyskretna praca będzie dodatkową zaletą w przypadku fotografowania obiektów, które spłoszyć może już sam widok aparatu.

     

     

    Doskonałe filmy

    Uwalniając od potrzeby korzystania z ciężkiego sprzętu do stabilizacji, światowej klasy system IS zastosowany w E-M5 Mark II pozwala początkującym twórcom filmów na tworzenie materiałów filmowych profesjonalnej jakości, które jakością dorównują jakości zdjęć, z której znane są aparaty z serii OM-D. W trybie OM-D Movie model Mark II zapisuje filmy z prędkością 77Mb/s i pozwala na szeroki wybór dostępnych formatów Full HD- 60p, 50p, 30p, 25p lub klasyczny, preferowany przez filmowców 24p. Dzięki dużemu, dotykowemu i odchylanemu ekranowi LCD, kadrowanie i ustawiania ostrości jest niezwykle proste.

     

    Wyraźny podgląd

    Kiedy fotografujesz z niecodziennego kąta, odchylany i odwracany ekran o rozdzielczości 1,04 miliona punktów zapewnia jasny i wyraźny podgląd sceny. Dodatkową zaletą jest duży, jasny, Elektroniczny Wizjer o rozdzielczości 2,36 miliona punktów, który włącza się automatycznie po przyłożeniu aparatu do oka. Wizjer wyświetla wyraźne menu pokazujące podstawowe ustawienia, umożliwiając kontrolę i dostosowanie parametrów przed wykonaniem zdjęcia.

     

     

    Zdjęcia w rozdzielczości 40 Megapikseli

    Kolejną korzyścią płynącą z 5-osiowej stabilizacji, jest możliwość uzyskania zdjęć z ekstremalnie wysoką rozdzielczością, która przewyższa możliwości 16 Megapikselowego sensora LIVE MOS. Dzięki przesunięciu sensora między kolejnymi ujęciami i połączeniu ośmiu ekspozycji w jedno zdjęcie, E-M5 Mark II oferuje zdjęcia o rozdzielczości 40 Megapikseli z zapierającym dech poziomem oddana detali. Nowy model OM-D oferuje najlepsze zdjęcia, w całej historii aparatów Olympus. Kolejnym kluczowym elementem gwarantującym tak spektakularne wyniki jest procesor obrazu – w Mark II zastosowano procesor TruePic VII, ten sam, który znajduje się w najwyższym z modeli OMD, E-M1.

    Ergonomiczny wygląd

    Nowy OM-D E-M5Mark II jest dowodem na to, że Olympus doskonale rozumie coś, co umknęło innym producentom w tym segmencie – dla większości entuzjastów fotografii najlepsza technologia ma znaczenie tylko wtedy, kiedy pojawia się w towarzystwie inteligentnie rozplanowanych przycisków kontrolnych, które ułatwiają dostęp do szerokiego wyboru opcji. A to oznacza przyłożenie duże wagi do projektu detali. Na przykład, przycisk Fn umieszczony na górze aparatu, lub pokrętło funkcyjne, które wystaje trochę wyżej niż jest to przyjęte. Oba elementy są dzięki temu łatwiej dostępne, a obsługuje się je intuicyjnie i dużo szybciej. Równie użyteczna jest błyskawiczna praca autofokusa – kolejny znak firmowy linii OM-D. Wykorzystuje on 81 pól ustawiania ostrości, doskonale radzi sobie w słabym oświetleniu i w trybie ciągłego ustawiania ostrości.

    Spektakularne efekty i funkcje

    Mimo, że E-M5 jest wyraźnie mniejszy od cyfrowych lustrzanek, technologie jakie zmieściły się w tak mobilnym korpusie zaskakują swoim spektrum. Tryb Live Composite, która składa wiele ekspozycji w jedno zdjęcie, idealnie nadaje się do fotografowania gwiazd, fajerwerków czy wzorów kreślonych światłem. Niezwykle krótki czas migawki (minimalny czas 1/16000 sek.) przydaje się przy sekwencjach zdjęć rejestrowanych z prędkością do 10kl/s. Możliwość korekty perspektyw bezpośrednio w aparacie pozwala skorygować zbiegające się pionowe linie bez potrzeby korzystania ze specjalnego obiektywu, czy korekty w komputerze. Dzięki Filtrom Artystycznym możemy nadać naszym zdjęciom szczególny efektowny wygląd, a wbudowana obsługa Wi-Fi daje możliwość zdalnej kontroli aparatu i publikowania zdjęć na portalach społecznościowych. To tylko kilka z długiej listy funkcji, w jakie została wyposażona nowa generacja E-M5 – najbardziej uniwersalnego i ergonomicznego aparatu w swojej kategorii.

     

    Funkcję które dodadzą Twoim fotografiom profesjonalizm 

     

    Focus Bracketing:
    lepsze makro

    Unikalny tryb w aparatach OLYMPUS, w którym robionych jest kilka ujęć, każde z przesuniętym punktem ostrości, dzięki czemu można wybrać zdjęcie z najlepszymi parametrami, osiągając jeszcze lepsze efekty przy zbliżeniach i fotografii makro.

    Flat Color Movie:
    nagrania w neutralnych kolorach

    Ten tryb sprawia, że gradacja kolorów w trakcie edycji jest dużo łatwiejsza, eliminując konieczność dodatkowej obróbki. Dzięki trybowi Movie Info Dispaly jednym rzutem oka można sprawdzić podstawowe parametry nagrania, jak histogram i kody czasowe.

    Klaps Filmowy
    perfekcyjny dźwięk

    Nowa funkcja klapsa filmowego automatycznie synchronizuje ścieżkę dźwiękową w aparacie z rejestratorem dźwięku OLYMPUS LS-100, zapewniając perfekcyjne brzmienie w każdym Twoim filmie.

     

    Duży wybór obiektywów oraz akcesoriów

    Wybór szerokiej gamy obiektywów i akcesoriów jest kolejnym zaproszeniem do eksperymentów. Niezależnie od fotograficznych umiejętności i poziomu, większość właścicieli OM-D zakup obiektywów traktuje jak długoterminową inwestycję. Nowy model jest oczywiście kompatybilny z cała gamą ponad 40 obiektywów systemu Mikro Cztery Trzecie i z szerokim wyborem akcesoriów.

     

    Eksperci są zgodni potwierdzają to nagrody.

     

    Producent Olympus
    Model OM-D E-M5 Mark II
    Data premiery 2015-02-05
    Liczba pikseli 16 Mpix
    Dostępne rozdzielczości • 4608 x 3456 (RAW, JPEG) 
    • 2560 x 1920 (JPEG) 
    • 1024 x 768 (JPEG) 
    • Tryby: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1, 3:4 
    (w trybie RAW zapisywane w EXIF)
    Rozdzielczość matrycy 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 16.9 MPix 
    mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
    Procesor obrazu TruePic VII
    Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF), 
    RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW 
    Rodzaje JPEG: Fine/Normal 
    • Zdjęcia 3D: MPO 
    • Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPG) 
    • Dźwięk: Wave (stereo PCM/16-bitów, 48kHz)
    Zakres ISO Auto (200–25600 ISO, możliwość dostosowania), 
    200–25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV 
    • Bracketing dla ISO: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV
    Migawka szczelinowa sterowana elektronicznie, 
    1/8000 - 60 s (ze zmianą co 1/3, 1/2 lub 1EV) 
    Czas B: domyślne ustawienie 8 min. (możliwość wyboru 1/2/4/8/15/20/25/30 min.)
    Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3, 
    poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM 
    powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
    Ogniskowa obiektywu n/a
    Światłosiła n/a
    Zoom optyczny 0x
    Zoom cyfrowy 2x
    Stabilizacja obrazu Tak
    Zapis wideo AVCHD: 
    • 1920x1080, Full HD, 30p, 25p, 24p 
    • 1920x1080, Full HD, 60p, 50p 
    • 1280x720, HD, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p 
    Motion-JPEG: 
    • 1280x720, HD, 30p 
    • 640x480, SD, 30p 
    maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) lub 2 GB (Motion-JPEG), 
    maks. czas nagrania: 29 min. (AVCHD), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG), 
    Wbudowany mikrofon stereo, 
    Redukcja szumu wiatru, 
    Regulowana głośność nagrywania. 
    Funkcja time-lapse 
    Funkcja klipów wideo (1, 2, 4, 8 s.)
    Ogniskowanie Zaawansowany AF oparty o detekcję kontrastu z systemem FAST AF, MF 
    • Strefy AF: 81-obszarowy wielopolowy AF / Wszystkie cele, Obszar grupy celów (9-obszarów), Pojedynczy cel 
    • Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR) 
    • Funkcja wykrywania twarzy i oka 
    • Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
    Pomiar światła 324-strefowy TTL, 
    Tryby pomiaru: 
    • Cyfrowy pomiar ESP (matrycowy 324-strefowy), 
    • centralnie ważony uśredniony, 
    • punktowy, 
    • punktowy z jasnym tłem, 
    • punktowy z ciemnym tłem, 
    Zakres pomiaru: od -2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100)
    Ostrość od zależne od obiektywu
    Balans bieli Auto, Słoneczny dzień, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą 
    • ustawienia własne wg wzorca (4 ustawienia), 
    • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K), 
    • Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M), 
    • Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
    Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/- 5.0 EV (zdjęcia) +/- 3.0 EV (film) w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV 
    • Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, 7 zdjęć ze zmianą eksp. co 1/3 lub 2/3 EV 
    • Regulacja standardowej wartości pomiaru ekspozycji: w krokach co 1/6 EV, w zakresie +/- 1EV
    Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Czas B, Filtry artystyczne (ART), Podwodne zdjęcia szerokokątne / makro 
    • Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + Portret, Zdjęcia sportowe, Sceny nocne, Sceny nocne + Portret, Dzieci, Jasna tonacja, Ciemna tonacja, Tryb DIS, Makro, Makro przyrody, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Sztuczne ognie, Plaża i śnieg, Konwerter rybie oko, Konwerter szerokokątny, Konwerter Makro, 3D 
    • Filtry artystyczne: Pop Art, Zmiękczona ostrość, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie Crossowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika "Key Line", Efekt zmiękczonej ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białych krawędzi, Efekt ramki, Efekt światła gwiazd.
    Zdjęcia seryjne • Tryb H: z szybkością do 10 kl./s w serii do 16 zdjęć RAW lub 19 zdjęć JPEG 
    • Tryb L: z szybkością do 5 kl./s - do zapełnienia karty pamięci dla formatu
    Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej. 
    • W komplecie z aparatem lampa błyskowa TTL FL-LM3, o liczbie przewodniej 9.1 (dla ISO 100). 
    • Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL, 
    • Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne 4 grupy (3 grupy zewnętrznych lamp błyskowych + lampa znajdującą się w komplecie z aparatem). Wyzwalane i kontrolowane z lampy błyskowej FL-LM3. 
    • Synchronizacja do 1/250 s, od 1/125 s do 1/8000 s (Super FP Mode), z lampa FL-50R do 1/180 s. 
    • Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV, 
    • Bracketing błysku: 3 kadry ze zmianą co 1/3, 2/3 lub 1 EV 
    • Tryby pracy: Błysk automatyczny, Redukcja czerwonych oczu, Dopełniający, Wyłączenie błysku, Redukcja czerwonych oczu i synchronizacja z długimi czasami migawki (I kurtyna), synchronizacja z długimi czasami migawki (I lub II kurtyna ), Manualna regulacja:1/1(pełna moc) - 1/64
    Wyjście statywowe Tak
    Samowyzwalacz 2 s lub 12 s
    Karta pamięci Secure Digital (SDHC/SDXC) 
    Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi
    LCD Odchylany, 3 calowy LCD, dotykowy, kolorowy, 1.037.000 punktów, proporcje 3:2 
    Jasność regulowana w 7 poziomach 
    Temp. barwowa regulowana w 7 poziomach, 
    Kolorystyka obrazu: żywe barwy (domyślnie) / naturalna 
    Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo.
    Wizjer Elektroniczny, 2.360.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, powiększenie 1.30x (w stylach 1, 2 celownika) lub 1.48x (w stylu 3 celownika), punkt oczny 21 mm (odległość od powierzchni tylnej soczewki), korekcja dioptrii od -4 do +2, 3 style celownika 
    • Opcjonalna muszla oczna EP-16.
    Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście Micro HDMI typu-D, wejście mikrofonowe 3.5 mm 
    • Wi-Fi 
    • opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1 
    • obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
    Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLN-1 (wydajność ok. 310 zdjęć) 
    • opcjonalny uchwyt pionowy HLD-8 umożliwiający dodatkowe zasilanie drugim akumulatorem BLN-1 
    • opcjonalny zasilacza sieciowy AC-3.
    Akcesoria Akumulator BLN-1, ładowarka BCN-1, lampa błyskowa FL-LM3, kabel USB/wideo, pasek na ramię, CD-ROM OLYMPUS Viewer 2/ib, instrukcja obsługi.
    Waga 417 g (bez akumulatora) 
    ok. 469 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
    Wymiary 123.7 x 85 x 44.5 mm (bez elementów wystających)
    -->